"Tinta Cinta Terindah.."

"Sayang,Walau seribu dugaan mendatang,Aku hanya mahu kau seorang.Yang selalu hadir menemaniku dalam tidur atau jagaku"
perempuan : ape die awak ? lelaki : cuba awak tutup mata awak .. perempuan : okayy .. lelaki : gelap kan ? perempuan : yup , gelap . nape wak ? lelaki : cam 2 lah idup saye tanpa awak ♥ ♥

Sunday, February 13, 2011

Butakah Cinta?


Dalam usia meningkat remaja,selain perubahan hormon genetik,perubahan cara berfikir juga sebenarnya menjadi faktor utama anda semakin matang atau tidak.Anda yang memilih untuk fokus sesuatu atau acuh tak acuh je. 

BUTAKAH CINTA?

ceh..umo baru setahun jagung dah pandai nak bercinta.Mengikut kajian,remaja mula mempunyai keinginan bercinta seawal usia 9tahun.nape,tak percaya?bagi remaja perempuan,haid seawal umo 7tahun bukan jaminan  ia akan mempunyai keinginan bercinta.keinginan itu bermula apabila remaja mula tahu perkembangan hormon pada dirinya.Mana mungkin seorang remaja boleh bercinta,sedangkn ia tidak tahu apa itu darah haid atau baju dalam(ops,fikir secara terbuka ye..)

RASA NAK 'COUPLE' LAH..

ish,orang lain dah ade couple,akupun nak juge..cinta ini sebenarnya adalah fitrah smulajadi dalam diri manusia.Bak kata orang,se'brutal' manepun org,dalam ati tetap ada 'TAMAN'..Perasaan begini sebenarnya didorong oleh banyak perkara.Antaranya;suke-suke,tercabar,ingin tahu atau juge kerana rase ingin disayangi.

BER'COUPLE' ITU CINTA KE?

Ha..ni kne tanye diri sendiri.Bagi remaja yang masih baru-baru ber'couple',cinta itu sebenarnya tidak pernah wujud.Cinta itu diasaskan oleh komitmen,kesetiaan,kesediaan menerima,kepastian matlamat dan punya kesediaan memaafi.Malah jika mana2 pasangan yang 'matang'(sekitar umo 20-an) tidak mempunyai asas tersebut,ia dikira sebagai tiada istilah cinta itu.Tak hairanlah ada pasangan yang telah berumo,masih lagi main-main cinta atau berlaku curang.

CINTA TU BOLEH DATANG&PERGI KE?

Sejujurnya,cinta itu boleh datang dan pergi.kedua-duanya bergantung kepada individu.Cuma hakikatnya,bila ia dikatakan cinta,ia sukar datang dan juga berat untuk pergi.Tak hairanlah org selalu kata,sukarnya nak melupakan kekasih lame..begitu juga jika benar-benar ingin menghadirkan CINTA itu,seseorang itu pasti akan memikirkan baik buruk dan mempunyai list untuk raja yang akan bertakhta dihatinya kelak.So,adakah cinta itu dihati kita saat ini?

2 comments:

  1. kapel tak semestinya cinta...sometime ade yg berkapel sebab nak attachment...tak boring..tapi kan..semua ni terpulang pade individu utk menilai jgk...

    ReplyDelete
  2. betul tu femillea,tp kbykn gurl aggap asl couple,BERCINTE r tu..sbb gurl nih besenye kalo da couple,setia gile2..kebyknn gurl r..xsemua

    ReplyDelete