"Tinta Cinta Terindah.."

"Sayang,Walau seribu dugaan mendatang,Aku hanya mahu kau seorang.Yang selalu hadir menemaniku dalam tidur atau jagaku"
perempuan : ape die awak ? lelaki : cuba awak tutup mata awak .. perempuan : okayy .. lelaki : gelap kan ? perempuan : yup , gelap . nape wak ? lelaki : cam 2 lah idup saye tanpa awak ♥ ♥

Monday, September 19, 2011

Cintai orang yang menyintai kita?

Assalamualaikum.kata org,cintailah org yang menyintai kite..tak boleh ke kite nak syg seseorg yg kite suke?kelirulah..cmne ye?
                                                                                                                                     - Adam,shah alam

DC jawab:

waalaikumussalam adam.Baru-baru ni lah baru ada penyertaan dari kaum adam.Soalan ni DC nak tryla jawab,kbtulan pule name ADAM.hehe
Selalu juge DC nampak komen2 dalam fb or forum yang menyarankan pendapat seperti di atas.Kekerapan pendapat sebegitu menjadikan pendapat ni popular dan nampak seperti perkara ini jadi kewajipan pula.

Sebelum DC jawab ape-ape,DC nak tanye korang dulu.Apa yang dimaksudkan cinta?sayang?adakah dua perkara ini sama?jawablah.. :)

Jom fahami!Pendapat DC,takde salahnya jika kita mahu menyayangi seseorang yang kita suka tapi perlulah diambil kira 'suke' tang mane..hehe yelah,kite sedia maklum setiap orang ada ciri pilihan masing-masing kan.Kita perlu menyedari,cinta dan sayang tu sebenarnya boleh dibentuk.Semua bergantung kepada cara masing-masing menyesuaikan diri.

Seperti pendapat di atas tu,memilih orang yang sayang kitapun bagus juga tapi jika kita sendiri jenis boleh 'masyuk' dengan perangai si dia.Apa gunanya kite sayang orang yang sayang kita jika kite sendiri selalu 'makan hati',nanti si dia sendiri yang bahagia,kite sendiri merana pula..



No comments:

Post a Comment